Eğitimli ve Alanında Uzman Diş Doktorları

Her ne kadar sert ve dayanıklı olarak görülseler de dişlerimiz bazı durumlarda hassas yapılar haline gelebilir. Biz bir sorun olduğunu düşünmesekte dişlerimizde fark edemeyeceğimiz sıkıntılar oluşabilir. Çürük, kırık, ağrı ya da sararma gibi diş sıkıntıları gözle görülebilir olsa da diş taşı ya da diş hassaslığı gibi sıkıntılar gözle görülmeyebilir. Bu sebeple dişler, düzenli olarak kontrol ettirilmelidir. Böylelikle diş ile ilgili sıkıntılarınız önemini artırmadan önce engel olunabilmesi mümkün olacaktır. Bu bağlamda, düzenli olarak dişlerinizi kontrol edecek bir diş doktoru kontrolünde olmak büyük bir önem taşımaktadır. Bu kişiler, dişinizle ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamamış olsanız dahi ileride dişlerinizle ilgili hiçbir sıkıntı yaşamamanız için sizi bilgilendirecek ve yönlendirecektir. Sadece dolgu, implant, çürük vb. Gibi operasyon gerektiren işlemlerde değil; diş sağlığı, diş temizletme, diş macunu ve diş fırçası kullanımı, diş eti ve ağız sağlığı ya da diş temizleme gibi durumlarda da düzenli olarak doktorunuza danışmanız hayatınız boyunca sağlıklı dişlere sahip olabilmeniz için oldukça önemlidir.

Eğitimli ve Alanında Uzman Diş Doktorları

Diş doktorları, mesleklerini elde edebilmek için kapsamlı bir eğitim sürecinden geçmektedir. Lisans derecesinde eğitimini tamamlamamış bir bireyin bu mesleği yapabilmesi mümkün değildir. Diş doktoru olmak isteyen bireyler, 5 yıl süren bir eğitim sürecinden geçmektedir. Bu süreçte hem teorik hem de uygulamalı dersler görerek mesleklerini elde etme yolunda çalışmaları gerekmektedir. 5 yıllık eğitim sürecinin ilk 2 senesini teorik, bilgiye ve öğrenmeye yönelik dersler oluştururken; son 3 senesini ise uygulama ve pratik yapmaya yönelik dersler oluşturmaktadır. Bununla birlikte, Konya diş doktoru adayları çeşitli kliniklerde staj görevlerini tamamlayarak tecrübe kazanmaktadır. Bu eğitim ve staj dönemleri süresince bireyler; çeşitli aletler hakkında bilgi ve el becerisine sahip olma, ayrıntılı çalışma ve ağız ile ilgili problemlere teşhis koyabilme, hastalarla doğru ve hedefe yönelik iletişim kurabilme, operasyon yapabilme ve uzun süre odaklanabilme, özenli bir şekilde çalışabilme, belirtileri algıladıktan sonra uygun tedavi yöntemini uygulayabilme ve problem çözebilme yeteneği gibi birçok beceriye sahip olmaktadır. Kliniğimiz bünyesinde görevlerini sürdüren diş doktorlarımız da eğitimlerini ve stajlarını başarıyla tamamlamış; bu bilgilerini çeşitli tecrübelerle destekleyerek alanlarında uzmanlaşmış doktorlardır.

Diş Doktorunun Görevleri

Diş doktorunun temel görevi hastaların ağız ve diş sağlığıyla ilgilenerek doğru tedavi yöntemlerini uygulamaktır. Çürük, diş çekme, kırık düzeltme vb. İşlemlerin yanında diş eti ve ağız sağlığı tedavileri de uygulamaktadırlar. Bununla birlikte, hastalarına diş macunu, diş fırçası veya diş ipi gibi diş sağlığı için önemli olan unsurlar hakkında bilgi vermekle yükümlüdürler. Bu bilgiler dışında diş doktorları, hastalarına ilaç ve reçete de yazabilmektedir. Ayrıca, hastalarının ağrılarını dindirmek ya da tedavi sırasında acı çekmemelerini sağlamak amacıyla çeşitli anestezi yöntemlerini de kullanabilmektedir.