Konya Çocuk Diş Doktoru (Hekimi) - Çocuk Diş Hastalıkları

Konya Çocuk Diş Doktoru (Hekimi)

Pedodonti, çocuk diş hekimliği alanına verilen isimdir. Pedodontist ise çocuk diş hekimidir. Konya çocuk diş hekimi çocukların hem fiziksel hem de duygusal gelişimlerini baz alarak yaklaşım sağlar. 0-14 yaş grubu arasındaki bebekler ve çocuklar özel olarak çocuk diş hekimine görünmelidir. Bebekler özellikle ilk yıllarda anne sütü emme, biberon emme ve karışık emmeye bağlı olarak diş çürüğü yaşayabiliyor. Bu sırada çocuğun gelecekteki diş sağlığı için süreci takip etmek oldukça önemlidir. Ağız sağlığını koruyarak dişleri çürükten koruyan yöntemleri yürütmek pedodonti görevidir.

Konya Çocuk Diş Doktoru (Hekimi) - Çocuk Diş Hastalıkları

Konya Çocuk Diş Hekimi

Pedodontistler çocukların diş ile yaş gelişimini takip eder. Bu takibe göre koruyucu uygulamaları sağlar. Bir çocuğun genel sağlık durumunda diş çürükleri oldukça önemli yer kaplar. Diş çürüğü mide hastalıklarına dahi yol açabilir. Ebeveynler mutlaka 1 yaşından itibaren çocuklarını diş hekimi muayenesine götürmelidir. Diş hekiminin belirleyeceği aralıklarda muayene kontrollerine devam edilmelidir. Bu aralıklar dişlerin durumuna bağlı olarak 4 ay, 6 ay, 1 yıl gibi süreçler olabilir. Konya çocuk doktoru içeren merkezimiz bu konuda oldukça öncü bir yerdir. 1 yaşından başlayarak diş muayenesine gelen çocuklar diş çürüklerinden kurtulmuş olacaktır.

Çocuk diş hekimi çocuğun diş, kemik ve çene gelişimini kontrol etmenin yanı sıra diş temizliği hakkında da takip yapar. Çocuğunuza rutin diş bakımı, florür uygulaması ve Fissür uygulama hakkında bilgilendirme yapar. Diş bakımını en doğru yerden öğrenen çocuklar dişlerini korumaya hazır hale gelir. Diş bakımını ve diş tedavisini eğlenceli hale getiren çocuk diş doktoru sayesinde çocuklarda diş hekimi fobisi oluşmaz. Çocuk ilk andan itibaren kendini rahat hissettiği bir ortamda bulunur. Böylece direkt olarak oraya uyum sağlar ve pedodontist ile anlaşmaya başlar.

Pedodonti uzmanı çocuk psikolojisi hakkında eğitim almış kişidir. Bu nedenle çocukların diş doktoru ile ilk karşılaşmasında nasıl yaklaşılması gerektiğini bilirler. Bebeklerde ve çocuklardaki büyümenin, gelişmenin ağız yapısındaki büyüme ile orantılı olmasını kontrol ederler. Böylece Konya çocuk diş hekimi çocuğunuzda gelişim açısından bir problem yaşanması ihtimalinde erken tanı ve tedavi uygulayabilir.